ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВДОСКОНАЛЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ПОЛІТИЧНОЇ СЛУЖБИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2411-2054.2023.50.280263

Ключові слова:

цілепокладання, цілепокладання в адміністративно-правовому регулюванні, публічна служба, політична служба, адміністративні та політичні посади

Анотація

У статті розкриті особливості використання цілепокладання як інструменту вдосконалення адміністративно-правового регулювання політичної служби в Україні. Встановлено, що за останні тридцять років в нашій країні прийнято велику кількість нормативно-правових актів, які свідчать про наявність в Україні, окрім державної, патронатної та інших видів публічної служби, політичної служби. Проте, адміністративно-правове регулювання не встановлює засад політичної служби, зокрема, відсутні загальні вимоги щодо вступу, проходження і припинення служби на політичних посадах в органах публічного управління. З’ясовано, що політична служба, на відміну від інших видів публічної служби, має найгірше адміністративно-правове забезпечення. Власне, цілепокладання, як науковий методологічний прийом та інструмент вдосконалення правового регулювання, допомагає виявити причини такого становища в сучасній системі права України. Зроблено висновок, що причинами недостатнього адміністративно-правового забезпечення політичної служби в Україні є, по-перше, відсутність загальних цілей реформування публічної служби і одночасно відсутність цільового призначення політичної служби як невід’ємного і важливого елементу публічної служби в Україні, по-друге, другорядне (несерйозне) ставлення політиків, чиновників та суб’єктів законодавчої ініціативи до адміністративно-правового регулювання засад політичної служби в Україні, що яскраво видно по якості та кількості правових приписів у цій сфері.

Посилання

Pro Kabinet Ministriv Ukrayiny: Zakon Ukrayiny vid 27.02.2014. Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny. 2014. № 13. St. 222. [in Ukrainian].

Pro tsentralʹni orhany vykonavchoyi vlady: Zakon Ukrayiny vid 17.03.2011. Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny. 2011. № 38. St. 385. [in Ukrainian].

Pro Kontseptsiyu rozvytku zakonodavstva pro derzhavnu sluzhbu: Ukaz Prezydenta Ukrayiny vid 05.01.2005. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1/2005?find=1&text=politychn#w1_1 [in Ukrainian].

Pro Kontseptsiyu rozvytku zakonodavstva pro derzhavnu sluzhbu v Ukrayini: Ukaz Prezydenta Ukrayiny vid 20.02.2006. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/140/2006?find=1&text=politychn#w1_1 [in Ukrainian].

Balamush M. A., Lazarіeva M. I. (2023). Upovnovazhenyy u spravakh Yevropeysʹkoho sudu z prav lyudyny yak sub’yekt publichnoyi sluzhby. Pravova derzhava. № 49. S. 39-48. [in Ukrainian].

Pro zapobihannya koruptsiyi: Zakon Ukrayiny vid 14.10.2014. Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny. 2014. № 49. St. 2056. [in Ukrainian].

Pro derzhavnu sluzhbu: Zakon Ukrayiny vid 10.12.2015. Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny. 2016. № 4. St. 43. [in Ukrainian].

Pro Konstytutsiynyy Sud Ukrayiny: Zakon Ukrayiny vid 13.07.2017. Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny. 2017. № 35. St. 376. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-19

Номер

Розділ

АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВО І ПРОЦЕС