АСПЕКТИ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЗАСОБІВ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ У СФЕРІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • І. В. Жукова Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти», кафедра публічного управління і проектного менеджменту; директор Видавничої групи «Наукові перспективи», Україна https://orcid.org/0000-0003-4927-0610

DOI:

https://doi.org/10.18524/2411-2054.2024.56.315683

Ключові слова:

засіб, правовий засіб, засіб публічного адміністрування, сфера загальної середньої освіти, правовий механізм

Анотація

Визначено, що у рамках теоретичного розуміння таких понять: як «засіб», «правовий засіб» та «засіб публічного адміністрування» необхідно виокремлювати і практичну складову впровадження останніх. Те саме стосується і розуміння галузевого поняття – «засоби публічного адміністрування загальної середньої освіти», а, також, аналізу таких складових частин останнього як: види, ознаки, суб’єкти та об’єкти.

Обґрунтовано, що поняття «засіб», у розрізі публічного управління та адміністрування потребує певного розширеного трактування у питаннях порядку, за допомогою якого такий результат підлягає досягненню.

Зазначено, що зв’язок між дією та результатом, у контексті складової частини практичного розуміння терміну «засіб», водночас, представляє собою щабель поєднання між дією та конкретним результатом. Як наслідок такої конотації та причинно-наслідкового зв’язку, саме «засіб» як явище та феномен, в тому числі, у галузі публічного управління виступає саме механізмом, за допомогою якого досягаються цілі та виконуються певні конкретні завдання у сферах управлінської діяльності.

Доведено необхідність розширити дефініцію «засіб» у державно-управлінському контексті шляхом вказання методів, за допомогою яких можна досягнути кінцевих поставлених результатів (метод адміністрування, метод наукового аналізу, метод економічного прогнозування, метод соціально-політичного планування).

Систематизовано, що складовою частиною практичного розуміння поняття «правовий засіб» можна вважати елемент аплікації механізму останніх на практиці. Якщо конкретизувати дане питання саме за сферою публічного управління, то вмотивованим буде виділити процедуру адміністративної скарги, за допомогою якої можуть оскаржуватися рішення органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Фактично це означає, що правовий засіб набуває практичних ознак саме в аспекті його використання відповідальними суб’єктами. До того ж, останній не може бути інструментом перевищення владних повноважень із узурпації, що означає презумпцію використання правового засобу в практичному осмисленні (із синхронізацією відповідно до законодавчих норм) виключно з метою правовстановлюючих акцій.

Посилання

Frolova, E. (2023). Methods of public administration: conceptual and substantive characteristics. Juris Europensis Scientia, (1), 114–117. [in Ukrainian].

Vdovichenko, O. (2022). Application of methods of public administration in modern conditions: theoretical and practical aspects. South Ukrainian legal journal, (3), 124–132. [in Ukrainian].

Legeza, Yu. (2021). Methods of public management: administrative and legal aspect. Law. State. Technology, (2), 25–30. [in Ukrainian].

Sementelli, A. (2020). Public Administration and Epistemology. Experience, Power, and Agency. Taylor & Francis. 206 p.

Koliba, C. J. (2017). Governance Networks in Public Administration and Public Policy. Taylor & Francis. 386 p.

Pavlyukov, I. (2023). Legal means: concepts, types, functions and interaction in the process of regulating social relations. Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Series: Law, (75(1)), 41–46. [in Ukrainian].

Smith, S. A. (2019). Rights, Wrongs, and Injustices. The Structure of Remedial Law. OUP Oxford. 368 p.

Vakaryuk, L. V. (2018). Legal means as an integral part of the legal regime from the standpoint of the instrumental theory of law. Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Series: Law, (48(1)), 15–18. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-15

Номер

Розділ

АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВО І ПРОЦЕС