РЕЛЕВАНТНІСТЬ ІНОЗЕМНОГО ДОСВІДУ У ПРОТИДІЇ КРИМІНАЛЬНИМ ПРАВОПОРУШЕННЯМ У МИТНІЙ СФЕРІ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2411-2054.2024.56.315692Ключові слова:
корупція, митні послуги, релевантність, іноземний досвід, транспаретність, штучний інтелектАнотація
Стаття присвячена розгляду іноземного досвіду у питанні протидії явищу корупції як загалом, так і кримінальним правопорушенням у митній сфері зокрема. У публікації наводяться дані про організацію протидії корупції, в тому числі у митній сфері, у країнах Європейського співтовариства, як тих, що мають сталий розвиток антикорупційних заходів (Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія), так і в державах, які в межах політичного об’єднання Європейської спільноти адаптують своє правове поле та здійснюють інтенсивну діяльність щодо зниження корупційних ризиків та негативного впливу корупції як такої на порядок суспільних відносин (Румунія, країни Балтії). Окремо присвячено увагу скандинавським тенденціям у протидії корупції, а також констатовано доречним азійський досвід (Сінгапур та Південна Корея), який відображає реальність кардинальних змін та кримінологічні можливості зниження показників корупції. Водночас висловлено думку про те, що іноземний досвід є корисним за умови його релевантності, тобто адекватності умовам, в які він імплементуватиметься. Окрім того, йдеться про те, що в сучасному світі досягнення технологічного прогресу також можуть бути вагомим аргументом протидії корупції. Міжнародна спільнота ефективно експериментує із штучним інтелектом.
Посилання
Against corruption: UN Convention of October 31, 2003. Verkhovna Rada of Ukraine. Legislation of Ukraine. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_c16#Text [in Ukrainian].
Criminological characteristics and prevention of corruption crime. Multimedia study guide. Department of Criminology and Criminal Enforcement Law of the National Academy of Internal Affairs. https://arm.naiau.kiev.ua/books/prevention_of_corruption/info/lec4.ml [in Ukrainian].
Rostovska, K. (2017). International experience of formation and implementation of anti-corruption policy in other countries. Aktualni problemy pravoznavstva, (4(12)), 118–122. [in Ukrainian].
lienok, T. V. (2012). Foreign experience of administrative and legal counteraction to corruption. Yurydychna nauka, (12), 42–52. [in Ukrainian].
Shvydkyi, Ya. Iu. (2020). Foreign experience of combating corruption and the possibility of its implementation in Ukraine. Expert: paradigms of legal sciences and public administration, (1(7)), 219–227. https://maup.com.ua/assets/files/expert/7/17.pdf [in Ukrainian].
Chemerys, I. V. (2009). Foreign experience of combating corruption in the public administration system. Stratehichni priorytety, (3(12)), 110–118. [in Ukrainian].
Tsarevych, O. (2022). Zarubizhnyi dosvid zapobihannia koruptsiinykh ryzykiv u sferi nadannia publichnykh posluh. Law. State. Technology, (3), 41–46. https://journals.politehnica.dp.ua/index.php/lst/article/view/245/216 [in Ukrainian].
Akhtyrska, N. (2015). International experience of combating corruption as a vector for the formation of national anti-corruption policy: a review of Romanian legislation. Viche, (18), 2–5. http://veche.kiev.ua/journal/4910/ [in Ukrainian].
Khalkovskyi, O. M. (2011). Experience of combating corruption in foreign countries. Ekonomika ta derzhava, (3), 104–106. [in Ukrainian].
Korulia, I. V. (2014). Foreign experience in the field of anti-corruption and the possibility of its use in Ukraine. Porivnialno-analitychne pravo, (1), 170–173. [in Ukrainian].
Trepak, V. M. (2015). International experience of introducing a system of anti-corruption measures. Yurydychnyi chasopys Natsionalnoi akademii vnutrishnikh sprav, (2(10)), 233–246. [in Ukrainian].
Chepeliuk, V. Experience of foreign countries in the fight against corruption. All-Ukrainian public organization “Successful Ukraine”. http://uspishnaukraina.com.ua/strategy/69/244.html [in Ukrainian].
Henderson, J., Cave S., & Petrie M. (2003). National Integrity System: Country Study Report. New Zealand. https://www.archive.transparency.org
Kveliashvili, M. (2016). Strategies as the main mechanism of change management in the implementation of customs affairs: foreign experience. Investytsii: praktyka ta dosvid, (6), 104–109. [in Ukrainian].
Ivashova, L. M. (2013). The way of adaptation of regulatory and legal provision of strategic management of the customs agency in Ukraine to world standards. Collection of scientific works of Kherson State Technical University. Series: State Administration, (2), 74–82. [in Ukrainian].
On the approval of the Standard Regulation on the authorized unit (authorized person) for the prevention and detection of corruption: Order of the National Agency for the Prevention of Corruption dated May 27, 2021 No. 277/21. Verkhovna Rada of Ukraine. Legislation of Ukraine. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0914-21#Text [in Ukrainian].
Organizational procedure in the State Customs Service and its territorial bodies for dealing with corruption reports submitted by whistleblowers: Order of the State Customs Service No. 415 dated 04.06.2021. State Customs Service of Ukraine. https://customs.gov.ua/ [in Ukrainian].
On the approval of the Regulation on the implementation in the State Customs Service and its territorial bodies of mechanisms for encouraging whistleblowers and forming a culture of reporting possible facts of corruption or corruption-related offenses, other violations of the Law of Ukraine “On Prevention of Corruption”: Order of the State Customs Service dated 04/07/2021 No. 243. State Customs Service of Ukraine. https://customs.gov.ua/ [in Ukrainian].
On the approval of the Code and Rules of Ethical Conduct of Employees of the State Customs Service of Ukraine: Order of the State Customs Service dated September 2, 2021 No. 668. State Customs Service of Ukraine. https://customs.gov.ua/zapobigannia-proiavam-koruptsiyi [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).