ЗАГАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ НАУКОВОЇ ДУМКИ ПРО ЗАСАДИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ В ПЕРІОД З 2002 ПО 2013 РОКИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2411-2054.2025.57.325389Ключові слова:
виконавча влада, органи виконавчої влади, центральні органи виконавчої влади, міністерства, функціонування виконавчої влади, повноваження, компетенціяАнотація
В статті було здійснено аналіз загальних тенденцій розвитку наукової думки про засади функціонування центральних органів виконавчої влади в період з 2002 по 2013 роки. Наголошено, що цей історичний період характеризується такими особливостями: 1) свідчив про поступовий відхід від командно-адміністративної системи управління, якав радянський період пронизувала собою всі органи виконавчої влади та про перехід до демократичних засад функціонування; 2) свідчив про подальшу еволюцію органів виконавчої влади як на інтелектуальному рівні (монографії, дисертації, наукові статті), такі на практичному рівні (розробка та прийняття відповідних нормативно-правових актів); 3) відбувався під егідою проведення адміністративної реформи, але без суттєвого впливу політичних цілей та інтересів на напрямки адміністративно-правових досліджень. Було запропоновано виділяти п’ять напрямів, за якими здійснювались дослідження особливостей функціонування органів виконавчої влади у період з 2002 по 2013 роки.
Посилання
Pro tsentralni orhany vykonavchoi vlady: Zakon Ukrainy vid 17.03.2011. (2011). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, (38), 385. [in Ukrainian].
Pro ratyfikatsiiu Uhody pro asotsiatsiiu mizh Ukrainoiu, z odniiei storony, ta Yevropeiskym Soiuzom, Yevropeiskym spivtovarystvom z atomnoi enerhii i yikhnimy derzhavamy-chlenamy, z inshoi storony: Zakon Ukrainy vid 16.09.2014. (2014). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, (40), 2021. [in Ukrainian].
Pavlov, D. M. (2004). Orhanizatsiino-pravovi zasady zabezpechennia efektyvnosti funktsionuvannia systemy orhaniv vykonavchoi vlady (derzhavnoho upravlinnia) [Candidate’s dissertation in Legal Sciences: 12.00.07; Natsionalna akademiia vnutrishnikh sprav Ukrainy; 195 p.]. Kyiv. [in Ukrainian].
Kykot, P. V. (2002). Ministerstva v systemi orhaniv vykonavchoi vlady Ukrainy [Candidate’s dissertation in Legal Sciences: 12.00.07; Instytut derzhavy i prava im. V. M. Koretskoho NAN Ukrainy; 210 p.]. Kyiv. [in Ukrainian].
Lata, N. F. (2004). Administratyvno-pravove rehuliuvannia normotvorchoi diialnosti orhaniv vykonavchoi vlady [Candidate’s dissertation in Legal Sciences: 12.00.07; Natsionalna akademiia derzhavnoi podatkovoi sluzhby Ukrainy; 176 p.]. Irpin. [in Ukrainian].
Pro zminy u strukturi tsentralnykh orhaniv vykonavchoi vlady: Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 15.12.1999. No 1573/99. (vtratyv chynnist). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1573/99#Text [in Ukrainian].
Myroniuk, R. V. (2002). Orhany vnutrishnikh sprav yak subiekty vykonavchoho provadzhennia v spravakh pro administratyvni pravoporushennia [Candidate’s dissertation in Legal Sciences: 12.00.07; Akademiia derzhavnoi podatkovoi sluzhby Ukrainy; 218 p.]. Irpin. [in Ukrainian].
Armash, N. O. (2005). Administratyvno-pravovyi status kerivnykiv orhaniv vykonavchoi vlady [Candidate’s dissertation in Legal Sciences: 12.00.07; Instytut derzhavy i prava im. V. M. Koretskoho NAN Ukrainy; 200 p.]. Kyiv. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).