ІМІДЖ ПРОКУРОРІВ ТА ПРОКУРАТУРИ В УКРАЇНІ: СУЧАСНИЙ КОНЦЕПТ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2411-2054.2022.47.265275Ключові слова:
прокуратура, прокурори, суб’єктивне уявлення, імідж, бренд, іміджмейкінг, ребрендинг, воєнні дії, законодавствоАнотація
Статтю присвячено дослідженню особливостей розуміння іміджу як поняття загалом та іміджу прокурорів і прокуратури зокрема. Увагу зосереджено на ролі іміджу державних органів України, у тому числі прокуратури, в умовах повномасштабного воєнного нападу на Україну.
Констатовано тенденцію до поширення інформаційного інструментарію комерційних організацій серед органів державної влади, зокрема прокуратури, активізації уваги їх керівництва до ролі іміджу та методів ефективного іміджмейкінгу. Наведено приклади практичної діяльності щодо впровадження напрацювань у сфері іміджмейкінгу серед працівників прокуратури.
Визначено, що імідж у найбільш широкому розумінні включає в себе самоімідж, імідж, що сприймається іншими, та бажаний імідж. При цьому іміджмейкінг передбачає мету, стратегію та тактику формування бажаного іміджу.
Запропоновано тлумачити імідж прокурорів як образ сприйняття їхніх особистих рис та професійних якостей навколишніми – громадянами, колегами, представниками інших органів та установ системи правосуддя. А імідж прокуратури – як стійке уявлення про прокуратуру, що формується як у працівників у процесі їхньої професійної діяльності, так і у громадськості шляхом її інформування про діяльність інституції, її місію, цінності тощо. Наголошено на тому, що правильно сформований імідж прокурорів є вкрай вагомою складовою успішного виконання функцій, покладених на прокуратуру, та ефективної реалізації стратегії її розвитку.
Порушено важливе дискусійне питання позиціювання символіки прокуратури в Україні як складової її іміджу. Виявлено, що символіка Офісу Генерального прокурора, яка замінила символіку Генеральної прокуратури України, репрезентує виключно орган прокуратури найвищого рівня, тоді як обласні та окружні прокуратури нібито й не мають до неї стосунку, що не надто корелюється з єдністю системи прокуратури України та єдиним статусом усіх прокурорів.
Акцентовано увагу на потребі подальшого дослідження проблематики вдосконалення методів виявлення ставлення суспільства та самих працівників прокуратури до іміджу відомства та окремих прокурорів з огляду на сумнівну об’єктивність таких методів, як анкетування та опитування, навіть із застосуванням сучасного електронного інструментарію.
Посилання
Ηράκλειτος: Η ζωή και η φιλοσοφία του. Ekivolos. URL: http://www.ekivolos.gr/Herakleitos,%20h%20zwh%20kai%20h%20philosophia%20tou.htm
Колір. Вікіпедія. Електронний ресурс. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%80 (дата звернення 09.09.2022).
Амелін О. Ю. Інформаційне забезпечення діяльності органів прокуратури України: адміністративно-правовий аспект: монографія. Науковотеоретичне видання. Київ: Видавництво Людмила, 2021. 224 с. URL: http://library.iapm.edu.ua/free_books/Mono_Amelin2021.pdf (дата звернення 09.09.2022). DOI: https://doi.org/10.32751/Mono_Amelin2021
Головна. Веб-сайт Офісу Генерального прокурора. URL: https://www.gp.gov.ua (дата звернення 14.09.2022).
Кримінальний кодекс України: Кодекс України від 05 квітня 2001 року № 2341-III. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text (дата звернення 09.09.2022).
Викрадення та продаж талонів на пальне, які належать комунальним підприємствам окупованого міста на Запоріжжі – розпочато провадження. Веб-сайт Офісу Генерального прокурора. 27.05.2022. URL: https://www.gp.gov.ua/ua/posts/vikradennya-ta-prodaz-taloniv-na-palne-yaki-nalezat-komunalnim-pidprijemstvam-okupovanogo-mista-na-zaporizzi-rozpocato-provadzennya (дата звернення 09.09.2022).
Заволодіння медикаментами з гумдопомоги на понад 1 млн грн – колишньому гендиректору лікарні на Буковині повідомлено про підозру. Веб-сайт Офісу Генерального прокурора. 01.07.2022. URL: https://www.gp.gov.ua/ua/posts/zavolodinnya-medikamentami-z-gumdopomogi-na-ponad-1-mln-grn-kolisnyomu-gendirektoru-likarni-na-bukovini-povidomleno-pro-pidozru (дата звернення 09.09.2022).
На Дніпропетровщині працівника волонтерського центру викрито на продажі гуманітарки. Веб-сайт Офісу Генерального прокурора. 01.07.2022. URL: https://www.gp.gov.ua/ua/posts/na-dnipropetrovshhini-pracivnika-volonterskogo-centru-vikrito-na-prodazi-gumanitarki (дата звернення 09.09.2022).
Ukraine Refugee Situation. Operational Data Portal by UN Refugee Agency. URL: https://data.unhcr.org/en/situations/ukraine (дата звернення 09.09.2022).
Конституція України: Конституція України від 28 червня 1996 року № 254к/96-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text (дата звернення 09.09.2022).
Про прокуратуру: Закон України від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1697-18#Text (дата звернення 09.09.2022).
Image. Merriam-Webster dictionary. URL: https://www.merriam-webster.com/dictionary/image (дата звернення 09.09.2022).
Імідж. Вільний тлумачний словник. Новітній онлайновий словник української мови (2013–2018). URL: http://sum.in.ua/f/Imidzh (дата звернення 09.09.2022).
Імідж. Великий тлумачний словник сучасної мови. URL: https://slovnyk.me/dict/vts/%D1%96%D0%BC%D1%96%D0%B4%D0%B6 (дата звернення 09.09.2022).
Нагорняк Т. Л. Брендинг територій як державна та регіональна політика: монографія. Донецьк: Вид-во «Ноулідж» (Донецьке відділення), 2013. 367 с.
Осмоловська А. О. Політика формування іміджу України в інформаційному просторі закордонних держав після 2014 р.: Дис. ... доктора філософії в галузі знань 052 «політологія». Донецький національний університет імені Василя Стуса. Вінниця, 2021. 252 с.
Beach L. Image Theory: Theoretical and Empirical Foundations. London: Routledge, 1998. 296 p.
Sampson E. The Image Factor: A Guide to Effective Self-presentation for Career Enhancement. London: Kogan Page, 1994. 144 p. ISBN-10:0749412100 / ISBN-13:9780749412104
Барна Н. В. Іміджелогія: Навч. посіб. для дистанційного навчання / За наук. ред. В. М. Бебика. Київ: Університет «Україна», 2008. 217 с. URL: https://dut.edu.ua/uploads/l_1776_66617386.pdf
Соломченко А. А. Формування іміджу бренду / Соломченко А. А., Ку¬бишина Н. С. Актуальні проблеми економіки та управління: збірник наукових праць молодих вчених. 2009. Вип. 3. С. 79–81. URL: https://ela.kpi.ua/jspui/bitstream/123456789/12169/1/2009_5_8_Solomchenko.pdf
Амелін О. Ю. Місія та цінності прокуратури в Україні: до проблеми глибинного розуміння. Правова держава. 2021. № 44. С. 9-20. URL: http://pd.onu.edu.ua/article/view/245075 (дата звернення 09.09.2022). DOI: https://doi.org/10.18524/2411-2054.2021.44.245075
Про символіку Офісу Генерального прокурора: Указ Президента України від 06 жовтня 2021 року № 506/2021. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/506/2021#Text (дата звернення 09.09.2022).
Про символіку Національної поліції України: Указ Президента України від 09 грудня 2015 року № 692/2015. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/692/2015#Text (дата звернення 09.09.2022).
Дослідження якості роботи судів з використанням методології карток громадянського звітування: Навчальний посібник / Проект USAID «Україна: верховенство права». Київ, 2010. 128 с. URL: https://court.gov.ua/userfiles/UROL_CRC_Manual_UKR_DRAFT_20_08_10_.pdf
Про затвердження Стратегії розвитку прокуратури на 2021–2023 роки: Наказ Генерального прокурора від 16 жовтня 2020 року № 489. URL: https://www.gp.gov.ua/ua/posts/strategiya-rozvitku-prokuraturi-na-2021-2023-roki (дата звернення 09.09.2022).
Про затвердження антикорупційної програми Офісу Генерального прокурора на 2021–2022 роки: Наказ Генерального прокурора від 12 березня 2021 року № 64. URL: https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2021/05/programa-Ofisu-GP.pdf (дата звернення 09.09.2022).
Мовний іміджмейкинг прокурора. Веб-сайт Тренінгового центру прокурорів України. 03.11.2021. URL: https://ptcu.gp.gov.ua/uk/2021/11/movnyj-imidzhmejkyng-prokurora (дата звернення 09.09.2022).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).